Baza wiedzy

problemy z katalizatorem

Najczęstsze problemy z katalizatorem

Problemy z katalizatorem, który jest tak naprawdę konwerterem, lub reaktorem katalitycznym występują niezbyt często. Oczywiście o ile katalizator nie ma żadnych fabrycznych wad mechanicznych. Również pod warunkiem poprawnego działania silnika samochodu. Fachowcy twierdzą, iż powinien zachować on sprawność po przebiegu 200 tys. km, ale w praktyce jest to zazwyczaj 150 tys. km, a nawet 100 tys. km. Natomiast problemy związane …
elementy metalowe metals elements

Elementy metalowe – jakie są, z czego wykonane, jakie najczęściej posiadają wady fabryczne, gdzie się ich używa

Nowoczesne technologie wkraczają w każdą dziedzinę życia. Ogromny postęp odnotowuje się również w motoryzacji. Nie dotyczy on wyłącznie budowy nadwozi, jednostek napędowych, ale także stosowanych materiałów, które mają wpływ na osiągi, czy zużycie paliwa. W technice motoryzacyjnej stosuje się przede wszystkim elementy metalowe. Obecnie zwraca się głównie uwagę na wytrzymałość i odporność na warunki atmosferyczne. Dlatego najczęściej wykorzystuje się stal …
/ Wszystko o układzie wydechowym
Exhaust gas recirculation in diesel engines recyrkulacja spalin w silnikach ZS

Recyrkulacja spalin w silnikach ZS

Recyrkulacja spalin w silnikach ZS wykorzystywana jest od wielu lat. Jest to rozwiązanie, które przyczynia się do ograniczenia emisji tlenków azotu na skutek redukcji szybkości spalania i otrzymania mniejszej maksymalnej temperatury. Sprawdź, na czym to polega i jakie korzyści przynosi. Jak wygląda budowa układu EGR? Pierwszym elementem wchodzącym w skład tego układu jest zawór recyrkulacji spalin. Jego zadanie polega na …
/ Wszystko o układzie wydechowym
uszczelki gaskets

Uszczelki – co to jest, rodzaje uszczelek (położenie i materiał), do czego służą

Uszczelki to bardzo ważny, lecz niedoceniony element w samochodzie. Zabezpieczają one przed dostawaniem się do kabiny pojazdu wilgoci, zanieczyszczeń, a także hałasu. Znajdują się one także w innych obszarach, a więc pod pokrywą zaworów, przy łączeniu misy olejowej i komory silnika, czy też kolektorze ssący i wydechowym. Sprawdź zatem, czym są, jakie wyróżnia się ich rodzaje, a także jaką pełnią …
Bolts, nuts, pins, washers, bushings, clamps - which no car repair shop can do without Śrubki, nakrętki, bolce, podkładki, tulejki - bez czego żaden warsztat się nie obejdzie

Śrubki, nakrętki, bolce, podkładki, tulejki – bez czego żaden warsztat się nie obejdzie

Myśląc o wyposażeniu warsztatu, w pierwszej kolejności na myśl przychodzą nam tak zwane “grube sprzęty”: wiertarki, piły, podnośniki samochodowe i wiele innych wielkogabarytowych przedmiotów. Tymczasem one stanowią jedynie wierzchołek góry lodowej. Niezbędnych akcesoriów jest znacznie więcej np. śrubki, nakrętki, bolce, podkładki, tulejki. O czym jeszcze musi więc pamiętać właściciel dobrego warsztatu? Jak powinien uzupełnić swoje zasoby? Bez czego żaden warsztat …